Co zrobić, gdy oddział Twojego banku zostanie zamknięty

17 lutego 2021
Category: Bank Of America


Czy Twój bank zamyka lokalny oddział? Nie zdziw się, co teraz staje się powszechnym zjawiskiem. Można przypuszczać, że ekonomia jest czynnikiem skłaniającym banki do zamykania oddziałów, aby zaoszczędzić trochę pieniędzy. W związku z tym pojawia się ważne pytanie: co zrobisz, jeśli Twój bank zamknie Twój lokalny oddział – czy znajdziesz nowy bank, który będzie utrzymywał Twoje konto czekowe, czy pozostanie w Twojej obecnej instytucji finansowej? czy nowy lub nowo połączony bank zakłada sklep w dawnej lokalizacji Twojego lokalnego oddziału.

Wielkie pytania

Najważniejsze pytanie w tym scenariuszu może być również najbardziej oczywiste: gdzie jest następna najbliższa gałąź? Jeśli ta następna gałąź znajduje się zaledwie kilka mil dalej, nie jest tak źle. Jeśli jest pięć miast dalej, to inna historia.

Jednak tradycyjne placówki bankowe mogą nie być dla Ciebie najważniejszym czynnikiem. To zależy od tego, jak masz bank.

Dostępność bankomatów

Jeśli większość operacji bankowych wykonujesz za pośrednictwem bankomatów, nie będziesz musiał odwiedzać fizycznego oddziału częściej niż raz lub dwa razy w roku. Możliwość wpłacania czeków i wypłacania środków z pobliskich bankomatów może zniweczyć potrzebę przejścia do nowego banku.

Niektóre banki pozwalają nawet na bezpłatne wypłacanie pieniędzy z bankomatów obsługiwanych przez konkurencyjne banki, chociaż często ograniczają liczbę przypadków, w których można to zrobić. Jeśli przekroczysz ten limit, zostaną naliczone opłaty za korzystanie z bankomatu spoza sieci Twojego banku.

Tylko upewnij się, że Twój bank nie zamyka również Twoich najbliższych bankomatów. Może się to zdarzyć: Bank of America zamknął 1536 bankomatów w pierwszej połowie 2012 roku, usuwając je ze stacji benzynowych i centrów handlowych. Spowodowało to zmniejszenie liczby bankomatów banku o 9% w całym kraju.

Bankowość internetowa i mobilna

Jeśli prowadzisz dużą część bankowości online – przelewasz pieniądze i płacisz rachunki za pośrednictwem portalu internetowego swojego banku – zamknięcie lokalnego oddziału może nie mieć większego wpływu.

Bankowość internetowa stała się ważną ofertą dla instytucji finansowych. Według comScore, ponad 45% internautów w Ameryce Północnej spędzało część swojego czasu online na stronach internetowych banków w kwietniu 2012 roku. To wzrost o 1,2% w porównaniu z tym samym miesiącem rok wcześniej. Badanie wykazało również, że w kwietniu na całym świecie 423,5 mln osób uzyskało dostęp do witryn bankowości internetowej; co stanowi 28,7% internautów w tym czasie.

Jeśli jesteś jak rosnąca liczba klientów bankowych, robisz więcej bankowości przez telefon lub inne urządzenia mobilne, korzystając z aplikacji utworzonych przez Twoje banki. Nowy raport firmy badawczej Forrester „The State of Mobile Banking 2012 przewiduje, że liczba użytkowników bankowości mobilnej w USA podwoi się w ciągu najbliższych pięciu lat i osiągnie 108 milionów do 2017 roku. Patrząc z perspektywy, liczba ta stanowi 46% posiadaczy rachunków bankowych w USA.

Bankowość internetowa i mobilna stała się dużym biznesem, co jest dobrą wiadomością dla konsumentów. Aby sprostać zachowaniom konsumentów, banki powinny nadal rozszerzać opcje bankowości internetowej, sprawiając, że fizyczne lokalizacje oddziałów są mniej ważne dla rosnącej liczby klientów.

Pamiętaj o tym, rozważając, czy lokalizacja oddziałów banku naprawdę ma znaczenie: w najbliższej przyszłości możesz wykonywać większość bankowości online lub za pomocą urządzeń mobilnych.

Co nadchodzi?

Na koniec zastanów się, co zostanie przeniesione do byłego lokalnego oddziału Twojego banku. Być może Twój bank został kupiony w wyniku fuzji lub przejęcia, a nowy lub połączony bank może przejąć oddział Twojego poprzedniego banku. W takim przypadku prawdopodobnie będziesz mógł pozostać w swoim obecnym oddziale jako klient nowej instytucji finansowej.

W takich scenariuszach niewiele się zmieni w Twoim banku. Nadal będziesz mieć dostęp do tych samych oddziałów i bankomatów. Upewnij się jednak, że stawki i opłaty nie rosną wraz z nowym bankiem. Jeśli tak, możesz rozważyć przeniesienie się do innego banku z bardziej rozsądnymi opłatami.

Aktualizacja : Masz więcej pytań finansowych? SmartAsset może pomóc. Tak wiele osób zwróciło się do nas, szukając pomocy w zakresie podatków i długoterminowego planowania finansowego, dlatego uruchomiliśmy własną usługę dopasowywania, aby pomóc Ci znaleźć doradcę finansowego. Narzędzie dopasowujące SmartAdvisor może pomóc w znalezieniu osoby do pracy w celu zaspokojenia Twoich potrzeb. Najpierw odpowiesz na serię pytań dotyczących Twojej sytuacji i celów. Następnie program zawęzi Twoje opcje z tysięcy doradców do maksymalnie trzech powierników, którzy odpowiadają Twoim potrzebom. Następnie możesz przeczytać ich profile, aby dowiedzieć się więcej o nich, przeprowadzić z nimi rozmowę telefoniczną lub osobiście i wybrać, z kim będziesz pracować w przyszłości. Pozwala to znaleźć dobre dopasowanie, podczas gdy program wykonuje większość ciężkiej pracy za Ciebie.

We use cookies to provide you with the best possible experience. By continuing, we will assume that you agree to our cookie policy